A Nagymama Alapítvány

"Fogadj örökbe egy vidéki nagymamát!" - ezzel a szlogennel indult 3 évvel ezelőtt a Nagymama Alapítvány, ami a vidéki és a városi emberek életminőségének javítását kívánja elősegíteni, igen sajátos módszerrel.
Az alapítvány célja ugyanis, hogy lehetőséget biztosítson városi gyerekek, szülők, családok részére, hogy az Internet segítségével vidéken élő „nagymamákat” kereshessenek maguknak. Így olyan kapcsolatokat hozhatnak létre, amelyek a jelmondatban is említett, városban élő gyermek — vidéki nagymama modellt használják fel, annak minden előnyével.
A rendszer segítségével a városi családoknak lehetőségük van lakóhelyükhöz közel megtalálni a vidéki háztáji termelőket. Egy vidéki termelőt több városi család is választhat, illetve egy városi család több termelővel is kapcsolatban lehet. Az élelmiszerért, vendéglátásért kapott ellenszolgáltatás a részvevők magánügye, ugyanakkor az ebből befolyó bevétel ösztönző lehet a vidéki életforma újbóli felvirágoztatására, a vidéki térségek fejlődésére, a másik oldalon a városi lakosság egészséges táplálkozására és kikapcsolódási, pihenési lehetőségeinek megteremtésére.


Reuters riport a Duna TV-n:
[sajnos a videóvágáshoz még nem értek, az alapítványról szóló részt 8:50 - 11:33 között találod]




A Nagymama Alapítvány megtalálható az interneten: http://www.nagymama.hu/


Felhasználók:
A regisztrált felhasználók kereshetnek a többi felhasználó között... települések szerint leválogathatóan. Ha találsz valakit, aki szimpatikus, azzal vedd föl a kapcsolatot. 



 Jelenlegi kapcsolati háló:
Ez a kapcsolati háló csak azt mutatja, hogy kik azok, akik kölcsönösen bejelölték egymást, ezáltal felvéve egymással a kapcsolatot. (Mint amikor Facebook-on bejelölsz valakit, és ő visszaigazol, hogy ismer... csak itt egy szimpatikus és számodra megfelelő helyen lakó idegent jelölsz be.) Arról az alapítványnak nincs, és nem is kell hogy legyen tudomása, hogy kik azok a családok, akik ténylegesen találkoznak egymással.


Problémák, hiányosságok:
  • sokan csak regisztrálnak, és soha többet nem mennek fel az oldalra... így viszont nehéz kapcsolatot építeni
  • sérülékeny a weblap motorja, így olykor megbízhatatlanul működik
  • az alapítványnak nincs pénze arra, hogy valakit alkalmazásba vegyen, és ezáltal olyan kontakt-személyt nevezzen meg, aki generálni és moderálni tudja a kapcsolatok alakulását, válaszolni tud a felmerülő kérdésekre, segíti a regisztrált vagy még nem regisztrált felhasználókat, szervezi az alapítvány mindennapi életét, stb.
  • alacsony ismertség a benne rejlő potenciálhoz képest
  • élelmiszer-termelési és vidékfejlesztési profil (családi gazdaságok támogatása, illetve a hagyományos, kis léptékű élelmiszer termelés elősegítése; vidéki lakosság helyben tartása, életkörülményeik javítása új bevételi forrás generálásával) kis súllyal jelenik meg